- Home
- Yayınlar
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/fe0406e556804ad392e55d3b8d84e354.jpg)
KONU | Aziz Mahmud Hüdayi‘nin (1541-1628) hayatı, Üsküdar’daki türbesi, Istanbul’da Sufismin kültürü |
YAZAR | Dr. Esther Voswinckel Filiz |
YIL | 2022 |
ISBN/ISSN | 978-3-95650-989-6 |
YAYINCI | Orient-Institut Istanbul |
ÖZET | Aziz Mahmud Hüdayi (1541 – 1628) şöhreti İstanbul sınırlarının çok ötesine taşan bir Osmanlı mutasavvıfıdır. Celvetiyye tarikatının “ikinci piri” (pir-i sânî) olarak kabul edilen Aziz Mahmud Hüdayi sultanların hocası, İstanbul Boğazı ve denizcilerin koruyucusu olarak bilinir. Üsküdar’daki türbesi, günümüzde hâlâ farklı insanlar tarafından ziyaret edilen çok canlı bir dinî cazibe noktasıdır. Esther Voswinckel Filiz’in din antropolojisi çalışması Üsküdar’da yıllar süren bir alan araştırmasına dayanıyor. İnsanların burada veli ile nasıl bir ilişki içerisinde olduklarını, mekânın çok katmanlı maddeselliğini, eski ile yeni, taşınır ile taşınmaz ve keza mevcut ile namevcut olanın mekânda birlikteliğini ve bu ilişkide nasıl bir rol oynadığını bu eserde inceliyor. Kitap, Üsküdar’ın türbe ziyaretleriyle ilgili dinî âdet ve geleneklerinden geleneksel şifa sanatına, rüya tabirlerine, geçmişten günümüze sözlü kültüründe nesilden nesile aktarılarak taşınmış evliya menakıplarına ve türbedeki tâc-ı șerîf denilen sanduka başlıklarının dikilmesi ve sarılmasına varıncaya kadar birçok meseleye eğiliyor. 20. yüzyılda yaşamış çeşitli mutasavvıf şahsiyetlerin hayatları üzerine birçok çalışma olmasına rağmen 1925’den günümüze tasavvufun maddi kültüre ve “eşyaları”na bakan yönü nadiren ele alınmıştır. Kitap, İstanbul’un dinî tarihinin kendine özgü bu boyutuna yönelmektedir. |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/6be1414143c74ffc97cbe7fc3cdaae97.jpg)
KONU | Osmanlı Nicosia’nın tarihi (Kıbrıs) |
YAZAR | Prof. Dr. Evangelia Balta |
YIL | 2022 |
ISBN/ISSN | 978-3-95650-991-9; 978-3-95650-904-9; 978-3-95650-906-3 |
YAYINCI | Orient-Institut Istanbul |
ÖZET | İnceleme toplamda Yunan ve Osmanlı arşiv materyalini araştırmakta ve böylelikle Osmanlı egemenliğinin son yüzyılında Lefkoşa tarihinin şimdiye kadar araştırılmamış bir yönüne ışık tutmaktadır. Aynı zamanda şehrin Osmanlı tebaasına girdiği 1571’e kadar uzanan daha önceki yüzyıllardaki tarihine yönelik kimi sorulara açıklık kazandırmaktadır. Buna göre kentin topografisi (semtlerin sayısı ve adları) ve gerek Frank gerek Venedik döneminde şehirde yaşamış olan etnik-dinsel cemaatler (Yunanlar, Türkler, Ermeniler, Maronitler) hakkında şimdiye kadar geçerli olan belli başlı görüşlerin yeni bir değerlendirmesi yönünde temel oluşturmaktadır. Birinci cilt okuru Osmanlı döneminde sistematik bir muamele sonucunda baş gösteren nüfus felaketlerinin araştırma sonuçlarıyla tanıştıran ve bu sonuçları yapıtın sonraki iki cildinde yorumlayarak betimleyen tarihsel bir incelemedir. Yayının içerdiği Yunan ve Osmanlı kaynakları, Kıbrıs’ın tarihine yönelik başka temalara eğilmek isteyenler için de değerli bir malzemeyi erişilebilir hale getirmektedir. |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/book.png)
KONU | Swedish Research Institute in Istanbul Transactions Vol.23 |
YAZAR | Ed. Olof Heilo, Ingela Nilsson |
YIL | 2019 |
ISBN/ISSN | 978-91-85333-98-1 |
YAYINCI | Eddy |
ÖZET | The 23rd Transaction of Swedish Research Institute in Istanbul |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/067cc0095063432283ec4e09aa4cf654.jpg)
KONU | Narratives of Identity in the Ottoman Capital, 1830-1930 |
YAZAR | Ed. Christoph Herzog and Richard Wittman |
YIL | 2019 |
ISBN/ISSN | 978-1-138-63131-1 |
YAYINCI | Routledge |
ÖZET | Life Narratives of the Ottoman Realm: Individual and Empire in the Near East |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/0eb251b688b047b986a0a3f6cafafcb6.jpg)
KONU | Ottoman Empire, Germany, WWI, prisoner of war, military intelligence service |
YAZAR | Mueller, Ernst Adolf; Stein, Oliver |
YIL | 2018 |
ISBN/ISSN | 978-3-95650-436-5 |
YAYINCI | Orient-Institut Istanbul |
ÖZET | This book unites the critical edition of the war memories of Ernst Adolf Mueller (1898-1990) with a scientific study on German soldiers in the Middle East during the First World War. In addition to the soldier’s everyday experiences, the book examines for the first time the local mission of the German military intelligence service, the so-called Division III b, as well as the experiences of German prisoners of war in Egypt. Starting point of the study are the memories Mueller wrote sixty years after the events. This text has a high source value in both empirical and historical terms. Especially against the background of Mueller’s entanglement in the early Nazi movement they throw an interesting light on the German memory culture in the 20th century. Special attention was paid to Mueller’s anti-Semitism and anti-Zionism, which had their starting point in his experiences during his war captivity. |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/ea66eaaa22414fc5ac78284a1acac80e.jpg)
KONU | Ottoman history; narrative sources |
YAZAR | Christoph Herzog & Richard Wittmann (eds.) |
YIL | 2018 |
ISBN/ISSN | 978-1-138-63131-1 |
YAYINCI | Routledge |
ÖZET | The book introduces the reader to the wealth of narrative sources on late Ottoman Istanbul’s diverse population by drawing on the voices of its permanent residents and foreign visitors. It juxtaposes a selection of unpublished and/or neglected life narratives to the prevailing national historiographies and creates a tapestry of diverse perceptions of life in the Ottoman capital formed from various angles, gender perspectives and social backgrounds.
Introduction Christoph Herzog and Richard Wittmann; Part I: European and Ottoman Women in the Empire The Memories of German-speaking Women of Constantinople Gudrun Wedel; Wanderlust, Follies, and Self-Inflicted Misfortunes: The Memoirs of Anna Forneris and her Thirty Years in Constantinople and the Levant Malte Fuhrmann; The Imperial Harem Network in Istanbul, 1850s to 1922 Börte Sagaster; Part II: Outside Observers of Istanbul Amalgamated Observations Assessing American Impressions of Nineteenth-Century Constantinople and its Peoples Kent Schull; Istanbul and the Formation of an Arab Teenager’s Identity. Recollections of a Cadet in the Ottoman Army in 1914 and 1916–17 Malek Sharif; Hispanic Observers of Istanbul Pablo Martín Asuero; Part III: Jewish Communities The Autobiographical Writings of the Constantinople Judezmo Journalist David Fresco as a Clue toward His Attitude to Language David M. Bunis; Istanbul’s Jewish Community through the Eyes of a European Jew. Ludwig A. Frankl in his Nach Jerusalem Yaron Ben-Naeh; Part IV: Armenian and Bulgarian Christian Communities A Stroll through the Quarters of Constantinople: Sketches of the City as Seen through the Eyes of the Great Satirist Hagop Baronian Rachel Goshgarian; From Short Stories to Social Topography: Misak Koçunyan’s Life Landscapes Aylin Koçunyan; Bulgar Milleti Nedir?” Syncretic Forms of Belonging in Mid-Nineteenth-Century Istanbul. Darin Stephanov; |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/baa0f91f862b4fe18319f401fbff9bbb.jpg)
KONU | Classical Archaeology, Necropolis, Urban Burial |
YAZAR | Olivier Henry (dir.) |
YIL | 2013 |
ISBN/ISSN | 9782362450556 |
YAYINCI | IFEA |
ÖZET | Le développement de rites mortuaires complexes dans l’histoire de l’Homme a résulté dans un rôle croissant joué par les pratiques funéraires utilisées comme moyen de resserrer les liens à l’intérieur d’une même communauté. À cet égard, le singulier usage d’inhumer un individu au cœur de la communauté révèle avec acuité la force de cette relation que pouvaient entretenir les vivants et les morts. Les découvertes archéologiques récentes ont souligné l’importance de telles pratiques liées aux inhumations intra-muros en Anatolie. Bien qu’il semble possible de tisser un lien continu entre ces coutumes, les contextes dans lesquels s’inscrivent la pratique d’inhumer une personne au cœur même de la communauté, depuis l’enfant du Néolithique à Çatalhöyük à la libraire de Celsius à Ephèse, en passant par le Mausolée d’Halicarnasse, ont néanmoins radicalement changés en fonction des époques et des lieux. L’objectif de ce volume, en rassemblant des spécialistes de périodes et d’horizons différents, est d’offrir non seulement un point général de nos connaissances sur ces questions, mais aussi un éclairage concernant le mécanisme de ces pratiques, leur contexte et leur impact en Anatolie, du début de l’Âge du Bronze à l’époque romaine. |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/cf6fd488355f436daf2fcac7086438eb.jpg)
KONU | Classical Archaeology, Labraunda Excavations, Karian Civilization |
YAZAR | Olivier Henry (dir.) |
YIL | 2013 |
ISBN/ISSN | 9782362450082 |
YAYINCI | IFEA |
ÖZET | The origins, identity and political behaviors of the Karians remain the subject of intense discussion among specialists. The political organization of Western Asia Minor during the 4th century BC offers an opportunity to explore such questions; it was during this period that local dynasts, the Hekatomnids, reached a position of authority in the region that allowed them to fully express their political ambitions and to promote their own material culture. Analyses of various aspects of this material culture have led scholars to describe the Hekatomnids in very different ways. They have been portrayed both as Persian dynasts and Proto-Hellenistic Kings, although they were neither Greek nor Persian This ambiguity is the result of attempts to approach the cultural identity of 4th century Karia in the light of the cultural power of its neighbors, rather than as the result of an intricate process of cultural interaction that included both local traditions and foreign borrowings. Hekatomnid Karia is representative of the complex phenomenon of hybrid cultures that would later flourish in the Hellenistic World. Gathering specialists on Karian research, each offering a different approach, this book aims to cover a wide number of sources, from archaeological to geographical and historical. The collection of essays provides an in |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/db5cef2289024151ae228ed69d09565e.jpg)
KONU | Archaeology, History of Techniques |
YAZAR | Martin Godon (dir.) |
YIL | 2018 |
ISBN/ISSN | 978-2-36245-071-6 |
YAYINCI | IFEA |
ÖZET | This edition of the Sixth IFEA Archaeological Meeting presents a compilation of texts dedicated to technological approaches in material studies. The central subject of this book is to show some of the diversity of researches in this field, paying particular attention to Anthropology of techniques, methodology, and development of technological processes’ studies in Turkey. Technological choices, cultural implications and environmental or technical determinism in the development of technological processes are also discussed throughout the different articles. We conceived this book as an educational support for students and researchers eager to discover the Anthropology of techniques and its related research methodologies. While delivering specific examples from lithic, rock cutting, ornaments making and pottery studies, a specific care is given to the bibliographical references, some of them available in the IFÉA’s library, to help the reader develop his knowledge and accompany him further in his research. 116 pp, pb, articles in English and French. |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/5ff607983be1465e85f25f891a4509b7.jpg)
KONU | Islam, Caucasus, Central Asia, Political Science |
YAZAR | Bayram Balcı |
YIL | 2018 |
ISBN/ISSN | 9781849049689 |
YAYINCI | Hurst |
ÖZET | With the end of the Soviet Union in 1991, a major turning point in all former Soviet republics, Central Asian and Caucasian countries began to reflect on their history and identities. As a consequence of their opening up to the global exchange of ideas, various strains of Islam and trends in Islamic thought have nourished the Islamic revival that had already started in the context of glasnost and perestroika—from Turkey, Iran, the Arabian Peninsula, and from the Indian subcontinent; the four regions with strong ties to Central Asian and Caucasian Islam in the years before Soviet occupation. Bayram Balci seeks to analyse how these new Islamic influences have reached local societies and how they have interacted with pre-existing religious belief and practice. Combining exceptional erudition with rare first-hand research, Balci’s book provides a sophisticated account of both the internal dynamics and external influences in the evolution of Islam in the region. |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/8ffd821cc9f4491fa4c1d4891b591263.jpg)
KONU | Galatasaray Lisesi |
YAZAR | Kolektif |
YIL | 2018 |
ISBN/ISSN | 978-605-4642-81-6 |
YAYINCI | İstanbul Araştırmaları Enstitüsü Yayınları |
ÖZET | 1868 yılında, Abdülaziz’in Fransa İmparatoru III. Napoléon’la kurduğu yakın ilişki sonucu hükümetin iki etkili bakanı Âli ve Fuad paşaların girişimiyle projelendirilen Mekteb-i Sultani (Lycée Impérial Ottoman da Galata Serai) ise Avrupa’nın en ileri standartlarına sahip bir orta öğretim kurumu olarak tasarlanarak hayata geçirildi. Laik eğitimin de ilk örneği sayılabilecek olan bu yeni tasarım, açılışından itibaren rağbet gördü ve 1871 yılından itibaren verdiği mezunlarla yenilikçi bir eğitim geleneği oluşturdu. Günümüzden yüz elli yıl önce Mekteb-i Sultani’yle yaşanan dönüşüm, gerek Osmanlı Devleti’nin son döneminde, gerekse 1923 yılında Galatasaray Lisesi adını aldıktan sonra, kurumun simgeleşip, öğrenci ve mezunlarına sosyokültürel bir üst kimlik sağlamasına yol açtı. Sergi, 1868’den bu yana süren bir nitelikli insan yetiştirme vizyonundan kesitler sunarak, bir kamu kuruluşunun nadir rastlanır özerk kurumsallaşma öyküsünde saklı olan ilhamı paylaşmak amacıyla tasarlandı. Editörlüğünü, serginin küratörü olan İzzeddin Çalışlar’ın yaptığı katalog, Emel Engin, Fethi İsfendiyaroğlu, Seza Sinanlar Uslu, Gülsün Güvenli Vahdettin Engin, Köksal Bayraktar, Yıldızhan Yayla, Tarkan Okçuoğlu, Melih Şabanoğlu ve İzzeddin Çalışlar’ın Galatasaray Lisesi’nin tüm yönleriyle ele alındığı kapsayıcı makalelerinden oluşuyor. |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/548df6e0414749228e8171b8415cc048.jpg)
KONU | Migration History, Turkish & Swedish Relations, Social Integration |
YAZAR | Bahar Başer & Paul T. Levin |
YIL | 2017 |
ISBN/ISSN | 978-1-78453-869-9 |
YAYINCI | I. B. Tauris |
ÖZET | Transnational Communities |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/48a0154ef6b74b35beeb8c2cbc955693.jpg)
KONU | Şifa, Tıp, Tedavi |
YAZAR | Kolektif |
YIL | 2018 |
ISBN/ISSN | 978 605 4642 – 76-2 |
YAYINCI | İstanbul Araştırmaları Enstitüsü Yayınları |
ÖZET | Yaşamın merkezinde yer alan şifa, tıp, tedavi konuları ekseninde Bizans’a yeni bir yaklaşım getirmeyi amaçlayan bu kitap, dini inançlardan doğaüstü güçlere, ebedi ahiret algısından İstanbul ve Anadolu’da şifa merkezlerine, tıp literatüründen eczacılıkta kullanılan egzotik maddelere erişim yollarına, ağız sağlığından besin alışkanlıklarına, Eski Yunan mitolojisinden tanrı Asklepios’a uzanan geleneklere, Erken Osmanlı’da duyuları harekete geçiren hastane mimarisi düzenine, disiplinler arası köprüler uran on üç makaleden derlenmiştir. İçerik 2015’te Pera Müzesi’nde yer alan Hayat Kısa, Sanat Uzun: Bizans’ta Şifa Sanatı sergisi kapsamında, 14 Mart Tıp Bayramı günü düzenlenen sempozyum bildirilerinden yola çıkmıştır. Kitabın dili İngilizcedir. |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/f426e83943994bd6a9da99a84293e7f5.jpg)
KONU | |
YAZAR | Kolektif |
YIL | 2017 |
ISBN/ISSN | 2147-2068 |
YAYINCI | İstanbul Araştırmaları Enstitüsü Yayınları |
ÖZET | Dünyada pek az kentte rastlanan çok renkli bir kültür dağarcığına sahip olan İstanbul’da farklı etnik kökenlerden, dil ve inançlardan insan toplulukları yaşamış ve yüzyıllar içinde birbirine eklemlenen kültür sentezleri yaratmışlardır. İstanbul Araştırmaları Enstitüsü de, kentin bu zengin kültürel çeşitliliğinin ve kültürler arası etkileşimlerin incelenmesi ve sunulması amacıyla yola çıktı. Onuncu yılını tamamlayan Enstitü’nün, altıncı yılını süren İstanbul Araştırmaları Yıllığı da bu amaca hizmet eden önemli yayınlardan biri. Yıllığın altıncı sayısında “Konstantinopolis’teki Paralı Asker Yazıtları, Remarques sur l’Ambassade Hafside d’Abu Amr Osman et de Molla Arab d’Après les Sources Ottomanes (Osmanlı kaynaklarına Göre Abu Amr Osman ve Molla Arab’ın Hafsî Elçiliği), İstanbul’un Alçı Pencereleri, Topkapı Sarayı’nda Bâbüssaade’nin Bazı Ayrıntıları Hakkında Düşünceler, 1882 Tarihli Bir Keşf-i Evvel İnşaat Defterine Göre Dolmabahçe Sarayı Mâbeyn-İ Hümâyûnu: Mekânları ve Onarımı, Arşiv Belgeleri Işığında 17.-19. Yüzyıllarda İstanbul Boğazı’nın Savunma Ağı, İstanbul Deniz Surları ve Koruma Sorunları, Halkalı Suları ve 1859 Tarihli Köprülü Su Yolu Haritalarının Sanat Tarihi Açısından Değerlendirilmesi ve Restorasyonu, Vaniköy’deki Merhûm Zahire Nâzırı Rıza Efendi Yalısı’na Dair, “Bir Acı Hikaye”: Mimar Vedad (Tek) Kızının Mezarını Tasarladı mı?, İstanbul’un Sessiz Tanıkları: Feriköy Latin Katolik Mezarlığı Heykelleri,Camdaki Hafıza: Ahmed Rasim, Fotoğraf ve Zaman, Hangi Usul Tenvir: Havagazı mı Elektrik mi?, Küresel Silahlanma Yarışında Osmanlı’da Fişek Üretimi: Zeytinburnu Fabrikası başlıklarını taşıyan makaleler,yayın ilkelerimiz doğrultusunda, Antik Çağ Bizans, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerini kucaklayan geniş bir çerçevede kentin tarihi, arkeolojisi ve kültürel kimliğinin çeşitli boyutlarına, ayrıca kültür varlıklarının korunması ve onarımına ilişkin özgün araştırmaların ürünü olarak dikkat çekiyor. |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/94afff6dcea94d2cb1b0672f7e592851.jpg)
KONU | History writing ; Battle of Lepanto |
YAZAR | Hanß, Stefan |
YIL | 2017 |
ISBN/ISSN | 978-3-95650-264-4 |
YAYINCI | Orient-Institut Istanbul |
ÖZET | Based on a history of event production (histoire de l’événement), Stefan Hanß explores the contribution of early modern material culture to the production of history. Using the example of the Battle of Lepanto (1571), it shows how historical actors resorting to objects of a historical event formed a paradigm that was and will be used for binary world constructions. 2 volumes. |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/dc59b0ef8d8644f8bc96e31d267e819b-1.jpg)
KONU | Music, Turkey |
YAZAR | Martin Greve |
YIL | 2017 |
ISBN/ISSN | 978-3-95650-278-1 |
YAYINCI | Orient-Institut Istanbul |
ÖZET | The book describes the confusing, contradictory and individualized musicscape in Turkey around the turn of the twenty-first century, including its prehistory throughout the twentieth century and sometimes beyond. Its focus lies on the recent tendency towards a disintegration of musical traditions into internationalism and multiple musical hybrids which might be described as a process of individualization. The category of individual as used here includes individual musicians, individual music pieces, individual life experiences, identities and approaches to music, individual musical projects, individual CDs and concerts, even individual concepts of music theory, conferences or research projects. Several factors lead to this development: A growing rate and importance of migration and international mobility; the increase of cross-cultural encounters and experiences; the availability of almost all Ottoman-Turkish, Anatolian and global musical styles, instruments and other musical elements via media; the opening up of identity discourses. A final chapter is intended as a reflection on the question of how this unprecedented musical expansion could have happened within an authoritarian state and society such as the Republic of Turkey. |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/4d2b16c531dc4e5a8379e47ca3756a5b.jpg)
KONU | İstanbul-Bitki Türleri. Bitki Özellikleri |
YAZAR | Akkemik, Ünal |
YIL | 2017 |
ISBN/ISSN | 978-605-63831-5-1 |
YAYINCI | ÇEKÜL Vakfı |
ÖZET | Araştırmacılar ve doğa tutkunları için önemli bir kaynakça niteliğindeki “İstanbul’un Doğal Bitkileri” kitabı; İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Orman Botaniği Anabilim Dalı Başkanı ve ÇEKÜL Yüksek Danışma Kurulu Üyesi Prof. Dr. Ünal Akkemik’in yıllar süren araştırmalarının bir ürünü. 1152 sayfadan oluşan kitap, İstanbul’un bitki çeşitliliğini gözler önüne seriyor. 8 bin 500 yıllık tarihi bir kent olan İstanbul’daki kentleşme politikaları, yoğun nüfus baskısıyla birlikte bazı bitki türlerini doğrudan etkiliyor. Ünal Akkemik, hazırladığı bu kapsamlı çalışmayla; bu eşsiz coğrafyayı paylaştığımız doğal hayata ve kent içinde bulunan bitkilere ilgi gösterirken, ilgiye bilgi katmayı da öneriyor. Üç iklim ve flora kuşağının kesişme noktasında bulunan İstanbul, dikkat çeken bir bitki tür sayısına sahip. İstanbul’da yaklaşık 2200 bitki türünün varlığını saptayan Prof. Dr. Ünal Akkemik, kitabında 982 tanesine yer verdi. Bitki tanımını kolaylaştıran fotoğraflarla desteklenen hacimli çalışmasını çiçek renklerine göre 9 ayrı bölümde kurguladı. Kitapta, İstanbul’da yok olma tehlikesi altındaki türleri de incelemeniz mümkün. |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/8e46988b468f44548ec142224dd4af6d.jpg)
KONU | This new issue of the European Journal of Turkish Studies, edited by Dilek Sarmis and Béatrice Hendrich, aims to question the place of media in the process of producing and disseminating artistic expressions, ideas and messages related to the Sufi realm of modern Turkey. The four articles in this issue, covering a historical span between the end of the Ottoman Empire to the present day, do not discuss the conformity to the internal logic of contents presented as a Sufi approach. Rather, to differing extents, they debate forms of mediation, mediatisation and medialisation as we encounter them in great variety in religious culture, teaching and practice generally; and particularly in the field of Islamic mysticism. The articles debate the role of those processes and the corollary of its encoding of Sufi “messages” that preexist only insofar as they are defined in terms of heritage (literary, cultural, religious, ritual and mystical) and classical transmission. |
YAZAR | Dilek Sarmış and Béatrice Hendrich (eds.) |
YIL | 2017 |
ISBN/ISSN | |
YAYINCI | European Journal of Turkish Studies 25 |
ÖZET |
Submissions and inquiries should be sent to Claire Visier secretariat.ejts@gmail.com |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/a17a410f4f3143a38e704ffd0594ee00.jpg)
KONU | Mustafa Kemal Atatürk |
YAZAR | |
YIL | 2017 |
ISBN/ISSN | 978-605-4642-71-7 |
YAYINCI | Suna ve İnan Kıraç Vakfı Yayınları |
ÖZET | Mustafa Kemal Atatürk’ün 1906 yılından ölümüne kadar olan süreci kapsayan Fotoğraflarla Atatürk kitabı, büyük liderin askeri ve siyasi kariyerine odaklanırken bir yandan da, Mareşal Fevzi Çakmak, İsmet İnönü, Kazım Karabekir, Rauf Orbay, Cevat Abbas, Kılıç Ali gibi silah ve dava arkadaşları ile Halide Edip, Claude Farrere gibi dönemin öncü düşün insanlarını, çeşitli Anadolu kentlerinden insan görünümlerini ve resmi ziyarette bulunan yabancı devlet adamlarını da gözler önüne seriyor. Kurtuluş Savaşı, Cumhuriyetin kuruluşu ve ilk yıllarına dair çeşitli olaylara tanıklık eden ve Türkçe, İngilizce ve Fransızca olarak 3 dilde yayınlanan kitap, Selahattin Giz, Jean Weinberg, Ali Enis Oza gibi dönemin ünlü fotoğrafçılarının karelerinden oluşuyor. |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/08/e61d9a4f5aa24f94abf987b05e000634.jpg)
KONU | Bir Kağıt Mimarının Hayali Dünyası: Nazimî Yaver Yenal sergisi, 20. yüzyıl Türk mimarlığının özgün isimlerinden Yenal’ın (1904-1987), Sanayi-i Nefise Mektebi’ndeki öğrencilik yıllarından başlayarak 1950’li yıllara uzanan süreçteki üretimlerine odaklanıyor. |
YAZAR | |
YIL | 2017 |
ISBN/ISSN | 978-605-4642-72-4 |
YAYINCI | İstanbul Araştırmaları Enstitüsü |
ÖZET |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/11/WANAT-ENG-KAPAK-350-MK-k.jpg)
Yayınevi: Koç Üniversitesi Yayınları
Seri: Koç Üniversitesi Anadolu Medeniyetleri Araştırma Merkezi (ANAMED)
Editörler: Peter Pavúk, Magda Pieniążek, Christopher H. Roosevelt
Yazarlar: Eşref Abay, Dalila M. Alberghina, Metin Alparslan, Murat Aydın, Nicholas Blackwell, Canan Çakırlar, Ümit Çayır, Fulya Dedeoğlu, Meltem Doğan‒Alparslan, Aylin Ü. Erdem, Yaşar E. Ersoy, Şengül Fındıklar, Filip Franković, Semih Gerçek, Luca Girella, Ümit Gündoğan, Sevinç Günel, Nicolle Hirschfeld, Mustafa İncirlili, Moritz Jansen, Tunç Kaner, Tolga Kaan Kıyak, Erim Konakçı, Elif Koparal, Emre Kuruçayırlı, Dominique Langis‒Barsetti, Joseph W. Lehner, Christina Luke, Çiğdem Maner, Samuel Martin, Jana Mokrišová, Hakan Öniz, Magda Pieniążek, Christopher H. Roosevelt, Vasıf Şahoğlu, Göksel Sazcı, Francesca G. Slim, Aygül Süel, İrfan Tuğcu, Rik Vaessen
Çeviren: Hilal Gültekin Çatak
Dil: Türkçe (Bu yayının İngilizce versiyonu da bulunmaktadır.)
Kategori: Arkeoloji, Ege bölgesi, Kuzey-Batı Anadolu, maddi kültür, prehistorya, protohistorya
Sayfa Sayısı: 388
Boyut: 195 x 275 mm
Baskı: 1. baskı, Haziran 2024
ISBN: 978-625-98412-6-7
Özet:
Hakemlerce değerlendirilerek yayına hazırlanan bu kitap, Orta ve Geç Tunç Çağı Batı Anadolu arkeolojisine yönelik yeni çalışmalar yürüten, yeni yaklaşımlar benimseyip yeni yorumlar ortaya koyan çeşitli uluslararası araştırmacıların sonuçlarını bir araya getiriyor. Söz konusu alan oldukça büyük olmakla birlikte önemli ölçüde bir bölgesel çeşitliliğe de sahip. Batı Anadolu kültürlerini komşularından ayıran şey ne? Belirli alt bölgeleri açık bir şekilde tanımlamak mümkün mü? Bu kültürler, yerel kültürel değişim ve bölgesel etkileşim bağlamında hangi yolları izlediler? Bu ve bunun gibi daha pek çok meseleye ışık tutmaya çalışan araştırmacılar, Batı Anadolu’nun geniş topraklarına yayılan maddi ve kronolojik eşzamanlılığı ve/veya bilgilerimizdeki eksiklikleri ortaya koyarak araştırmaların mevcut durumuna ilişkin güncel bir değerlendirme sunarken, bölgesel ve alt bölgesel farklılıkların tanımlanmasına yönelik gelecek araştırmalara da yol gösteriyor. Bu farklılıklar, bölgenin yekpare bir kültürel bütün olarak ele alınmaması gerektiğini ortaya koyuyor. Bunlar, daha çok birbiriyle iç içe geçen iletişim, değiş tokuş ve politik etkileşim alanlarına dahil olmaları nedeniyle müşterekleşen, ilişkili ancak farklı olan birimlerin göstergesidir ve bu nedenle bu çalışmaya dahil edildiler.
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/11/sofra-on-tr-1.png)
Yayınevi: Koç Üniversitesi Yayınları
Seri: Koç Üniversitesi Anadolu Medeniyetleri Araştırma Merkezi (ANAMED)
Yazarlar: Erica Rowan, Christina Luke, Gülşah Şenkol, Jessica Feito
Editörler: Özge Ertem (TR), Tara Ingman (İNG)
Çeviren: Ezgi Neşe Erkan
Dil: Türkçe (Bu yayının İngilizce versiyonu da bulunmaktadır.)
Kategori: Kültürel Miras, Kültür Tarihi, Arkeoloji, Toplumsal Kültür, Yemek Kültürü
Sayfa Sayısı: 229
Boyut: 20 x 25 cm
Baskı: 1. baskı, Haziran 2024
ISBN: 978-625-94521-2-8
Bu kitap, Türkiye’de Manisa yöresinin insanları, içinde yaşadıkları toplum ve onların yemek kültürü hakkındadır. Tunç Devri’nden bugüne, bu coğrafyada yaşamış insanların, özellikle de kadınların binlerce yıl boyunca koruyup yaşattıkları yemek gelenekleri hakkında bir hikâyedir. Hızla değişen dünyamızla birlikte yemek önceliklerimiz de değişime uğruyor ve her gün bu konular hakkında tekrar düşünmemiz, yeni kararlar vermemiz gerekiyor. Dolayısıyla bu kitap yemek konusundaki tercih ve önceliklerinde daha dengeli olmak isteyen herkes için hem bir yemek kitabı, bir rehber, hem de bizlerle paylaşılan tariflerin ve yemek konulu faaliyetlerin kalıcı bir kaydı niteliğindedir. SOFRA, Royal Holloway Üniversitesi, Londra’dan Erica Rowan ve Koç Üniversitesi, İstanbul’dan Christina Luke’a verilen UK Arts & Humanities Research Council’ın “Negotiating the Modernity Crisis: Globalization, economic gain and the loss of traditional and sustainable food practices in Turkey” (AHRCAH/V000454/1) desteği ile yayımlanmıştır.
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/11/1_ipekduben_kitap-jpg-780-5000-false.jpg)
Salt’ın yeni basılı yayını İpek Duben: Ten, Beden, Ben, erkek şiddetinden toplumsal cinsiyete, yerinden edilme ve göçten tüketim alışkanlıklarına uzanan konuları irdeleyen İpek Duben’in pratiğini kapsamlı olarak ele alıyor. Türkçe ve İngilizce dillerinde ayrı hazırlanan yayın, adını 2021-2022’de Salt Beyoğlu’nda düzenlenen sergiden alıyor.
Salt’ın basılı ve elektronik yayınları hakkında detaylı bilgi almak için tıklayınız:
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/11/1-8-1-jpg-920-1200-false-778x1024.jpg)
Salt’ın Reşad Ekrem Koçu ve İstanbul Ansiklopedisi Arşivi çalışmaları kapsamında hazırladığı Başka Kayda Rastlanmadı e-yayını erişime açıldı.
Salt’ın basılı ve elektronik yayınları hakkında detaylı bilgi almak için tıklayınız:
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/11/istanbuler-mitteilungen-1024x715.jpg)
İstanbuler Mitteilungen Dergisi 73. Sayısı Yayınlandı!
İstanbuler Mitteilungen dergisinin son sayısında, Doğu Anadolu’nun Neolitik dönem mimarisinden, Anadolu’nun batı kıyısındaki Roma İmparatorluk dönemi yapıları ve Frigya’daki Bizans dönemi yapısal heykellerine kadar pek çok heyecan verici makale bulunmaktadır.
Online erişim için lütfen aşağıdaki bağlantıyı kullanınız:
https://publications.dainst.org/journals/istmitt/issue/view/537
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/11/Picture1.jpg)
The Micro-Regions as Spaces of Socio-Ecological Interaction: 1st Milestone Workshop of the Project »The Transformation of the Pergamon Micro-Region between the Hellenistic and the Roman Imperial Period«
The growing awareness of the current climate crisis has led to an increased interest in the investigation of historical human-environment interactions. In this context, the micro region has proven to be a significant category for ecological, socio-economic and cultural analyses. Within the framework of the micro-region, it is possible to reconstruct complex socio-ecological systems.
The present volume offers a collection of papers held in 2022 at a workshop organized by the project »The Transformation of the Pergamon Micro Region between the Hellenistic and the Roman Imperial Period«. The interdisciplinary contributions reflect on micro regions as spaces of socio-ecological interaction on a theoretical, methodological and empirical level. They convey the current state of knowledge for various regions of the Mediterranean and reveal perspectives for future research.
To access the online version, please use the following link:
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/11/vedad-bey-kapak-2-2.jpg)
II. Meşrutiyet’in Saray Mimarı M. Vedad [Tek] Bey
Müjde Dila Gümüş
Vedad [Tek] Bey, hanedanın siyasi ve ekonomik gücünün dramatik biçimde değiştiği II. Meşrutiyet döneminde yaklaşık beş yıl boyunca Sultan Reşad’ın başmimarı olarak çalışmıştır. II. Meşrutiyet’in Saray Mimarı M. Vedad [Tek] Bey, Vedad Bey’in başmimarlık döneminde, yönetim biçiminin getirdiği yeni güç dengelerinin mimarlık ve onarım alanına nasıl yansıdığını ve İstanbul’daki hanedan yapılarında 1909–1914 yılları arasında gerçekleştirilen müdahaleleri ortaya koymayı amaçlıyor. Vedad Bey’in “sermimar-ı hazret-i şehriyari” unvanıyla üstlendiği görevin sınırlarını ve çalışma koşullarını, hazırladığı inşa ve tamir projeleri ile ilişkilendirerek yakın mercek altına alıyor. Detaylı arşiv çalışmalarında tespit edilen çizimler, keşif defterleri ve belgeler aracılığıyla Vedad Bey’in mimari uygulamalara ilişkin düşüncelerine, tarihi yapılara yaklaşımına ve iş süreçlerini nasıl yönettiğine dair de pek çok yeni bilgi sunuyor.
https://www.iae.org.tr/Yayin/II-Mesrutiyetin-Saray-Mimari-M-Vedad-Tek-Bey/244/10
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/11/kurmak-onarmak-cover-2-2.jpg)
Kurmak ve Onarmak
Mimar-Restoratör Mualla Eyüboğlu (1919-2009)
Işıl Çokuğraş, C. İrem Gençer
Kurmak ve Onarmak, Türkiye’nin ilk kadın mimarlarından Mualla Eyüboğlu’nun kişisel arşivinden yola çıkarak hayatını ve 1940’lardan 1980’lere kadar süren meslek yaşantısını inceliyor. Eyüboğlu Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Mimarlık Bölümü’nden mezun olduktan hemen sonra Cumhuriyet ideolojisinin en önemli girişimlerinden Köy Enstitüleri’nin kuruluşunda çalışmış; kariyerinin sonraki dönemlerinde ise Topkapı Sarayı, Rumelihisarı gibi anıtsal Osmanlı eserlerinin restorasyonunda görev almıştır.
Mualla Eyüboğlu’nun arşivinden otobiyografik notlar, mektuplar, mesleki defterler, çizimler, yapı fotoğraflarından restorasyon süreçlerine ait yazışmalara kadar çok çeşitli belge, mimarın portresini yeniden inşa etmenin yanında dönemin mimarlık ve restorasyon, düşün ve uygulama ortamını da kavramamıza yardımcı oluyor.
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/11/202401-yillik-kapak-753x1024.jpg)
YILLIK: Annual of Istanbul Studies 5 (2023)
YILLIK: Annual of Istanbul Studies’in yeni sayısı, danışma ve yayın kurullarına yapılan önemli eklemelerin ardından yayımlandı. YILLIK 5 (2023), yeni alan editörlerimizden Ümit Fırat Açıkgöz ve Yaşar Tolga Cora’nın derlediği ve İstanbul’un on dokuzuncu ve erken yirminci yüzyıllardaki kapitalist dönüşümünde Ermeni aktörlerin rolüne odaklanan hakemli dosyayla açılıyor. Dosyada, Açıkgöz’ün kapsamlı bir tarihyazımı eleştirisi sunduğu girişin ardından, Cora, Aslıhan Günhan ve Sarine Agopian’ın makaleleri bulunuyor. Agopian, Erken Kariyer Makale Ödülü’nün sahibi.
Bu özel dosyanın yanı sıra, İstanbul’un on dördüncü yüzyıldan on dokuzuncu yüzyıla kadar mimari, kültürel, enerji ve iktisadi tarihlerine dair, Selin Sur-Ufuk Serin, Gürbey Hiz-Ayşe Şentürer, Kazuma Iwata ve Hande Betül Ünal tarafından yazılmış dört araştırma makalesi yayımlıyoruz. Cabinet bölümünde erken on dokuzuncu yüzyıldan üç anonim İstanbul manzarasını sunuyoruz. Bu çizimler yakın zamanda Suna ve İnan Kıraç Vakfı Oryantalist Resim Koleksiyonu’na eklendi ve hâlihazırda Pera Müzesi’nin Tam Yerinden: İstanbul’a Panoramik Bakışın Tarihi sergisinde ziyaret edilebiliyor. Meclis, Emre Güldoğan’ın Şile’deki İstYa arkeolojik alan çalışmasına dair raporunu içeriyor. İncelemeler kısmı Yannis Stouraitis’in Identities and Ideologies in the Medieval East Roman World kitabına dair Anthony Kaldellis tarafından yazılmış özel bir eleştirisiyle başlıyor ve yedi kitap ile bir sergi eleştirisiyle devam ediyor. Dergi her zamanki gibi İstanbul Kaynakçası’nın sonuncusuyla kapanıyor.
https://www.iae.org.tr/Yayin/YILLIK-Annual-of-Istanbul-Studies-5-2023-/242/12
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/11/discovering-covernw-2-2-6.jpg)
Discovering Byzantium in Istanbul
Scholars, Institutions, and Challenges, 1800–1955
Editörler: Olivier Delouis, Brigitte Pitarakis
Antik çağın Batılı bilim insanlarını Doğu Akdeniz’e çeken başlıca merak konusu olmaya devam ettiği bir dönemde, Bizans tarihi ve arkeolojisi de, eski Bizans başkentinde yeni ve rekabetçi bir bilimsel keşif alanına dönüşmekteydi. Bizans İmparatorluğu’nun araştırılmasında etkili olan nedenler ve teşvik edici unsurlar; bilim insanlarının Konstantinopolis’in anıtlarına ve materyal kültürüne erişim yolları; hangi yapıtların incelenmesine hangi şartlarda izin verildiği ve bilim insanlarının hem kendi aralarında hem de devlet ve kültür kurumlarıyla kurdukları ilginç ilişki ağları, Discovering Byzantium in Istanbul‘un ele aldığı başlıca konulardan bazıları. Ayrıca, uluslararası düzeyde bilimsel rekabet; yeni kurulan yabancı enstitü ve müzelerin faaliyetleri ile yerli bilim insanlarının araştırmalara bakış açısı da tartışılan meseleler arasında.
Kitabın odaklandığı tarih aralığı, Doğu Akdeniz’de belli başlı arkeolojik keşif gezilerinin ortaya çıkışıyla başlıyor. Osmanlı İmparatorluğu ile Türkiye Cumhuriyeti’ni gündeme oturtan önemli tarihsel olaylar ve buluntular açısından zengin bir içeriğe sahip bu dönem, 10. Uluslararası Bizans Araştırmaları Kongresi’nin İstanbul’da ilk kez gerçekleştirilmesiyle sona eriyor.
https://www.iae.org.tr/Yayin/Discovering-Byzantium-in-Istanbul/239/5
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/11/2-feksy-1024x683.jpg)
Farz Et Ki Sen Yoksun
KONU | Ömer Koç Koleksiyonu’ndan seçilen eserlerle oluşturulan Farz Et Ki Sen Yoksun sergisi bağlamında yayımlanan bu kitap, serginin kapsadığı mecralar ve ilişki kurduğu temalar bakımından içerdiği geniş yelpazeye dikkat çekerken, bir koleksiyonun yan yana getirmeler aracılığıyla doğurabileceği bağlar üzerine düşünmeye davet ediyor. Serginin küratörlüğünü üstlenen Selen Ansen’in “Bir Kapı ya Açık Ya kapalı” başlıklı metniyle okurları karşılayan kitap, sanat tarihçisi Claudia Swan’ın harikaların tarihine ve nadire kabineleri [Wunderkammern] olarak bilinen özel bir koleksiyonculuk türüne odaklanan “Bir Harikalar Diyarı” başlıklı yazısı ile yazar Cana Bostan’ın koleksiyon yapma pratiğini kolektif bilinçdışı, arzu ve tarih kavramlarından yola çıkarak yorumlayan “Bir Mütekabiliyet Evinin Ekolojisi” başlıklı metniyle devam ediyor. Tasarımını Yeşim Demir Pröhl’ün üstlendiği kitapta, Orhan Cem Çetin ve Hadiye Cangökçe tarafından çekilen sergiden görünüm ve röprodüksiyon fotoğrafları da yer alıyor. Ömer Hayyam’ın (1048–1131) Rubailer’inde yer alan bir dizeden esinle isimlendirilen Farz Et Ki Sen Yoksun sergisi, bir koleksiyonerin hayalleri ve hayata geçirdikleri neticesinde farklı nesneler arasında kurulan yakınlıkların ve oluşturulan gövdenin bir mekân olarak ev içinden müzeye taşınmasının imkânlarını araştırıyor. 400’e yakın sanatçının yapıtlarının yanı sıra anonim eserler, seri üretimler ve muhtelif öğelere yer veren Farz Et Ki Sen Yoksun, aynı zamanda Arter’de gerçekleştirilen ilk özel koleksiyon sergisi olma niteliği taşıyor. |
YAZAR / HAZIRLAYAN | Selen Ansen ve Süreyyya Evren |
YIL | Ocak 2024 |
BOYUT | 24 x 29 cm |
DİL | Türkçe |
SAYFA SAYISI | 332 |
ISBN | 978-605-73355-4-8 |
FİYAT | 1.500 TL |
TASARIM | Yeşim Demir Pröhl |
ÖZET | Ömer Koç Koleksiyonu’ndan eserlerle oluşturulan **Farz Et Ki Sen Yoksun** sergisi bağlamında yayımlanan bu kitap, bir koleksiyonun oluşturabileceği bağlar üzerine düşünmeye davet ediyor. Kitapta, Selen Ansen’in küratörlüğünde yazılan metinler ile sanat tarihçisi Claudia Swan ve Cana Bostan gibi yazarların koleksiyonculuk, arzu ve tarih bağlamında yorumları yer alıyor. Sergiden çekilen fotoğraflar ve röprodüksiyonlar da içeren kitap, farklı nesneler arasındaki yakınlıkları ve koleksiyonerin hayallerinden doğan bir gövdenin sergi mekânına dönüşümünü irdeliyor. |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/11/WIRKKALA_FRT05798_edited-968x1024.jpg)
Maaria Wirkkala: Karaya Çıkmak Yasaktır
Konu | Maaria Wirkkala’nın 2007 yılında 52. Venedik Bienali’nde sergilenen ve Arter Koleksiyonu’na dahil edilen “Karaya Çıkmak Yasaktır” başlıklı yerleştirmesi; sanatçının üretimine ve coğrafi etkilerine odaklanma |
Yazar | Nilüfer Şaşmazer |
Yıl | Eylül 2024 |
ISBN | 978-605-73355-8-6 |
Yayınevi | Arter Yakın Plan Dizisi |
Özet | Arter Yakın Plan dizisinin beşinci kitabı olan bu yayın, Maaria Wirkkala’nın **Karaya Çıkmak Yasaktır** adlı yerleştirmesine derinlemesine bir bakış sunuyor. Finlandiya ve İtalya arasında geçen gençliğiyle şekillenen sanatçının üretimi, su, hava ve ışık gibi doğanın değişken unsurlarından etkileniyor. Kitap, serginin küratörü Nilüfer Şaşmazer’in giriş metnini ve sanatçıyla gerçekleştirdiği kapsamlı söyleşiyi içeriyor. Esen Karol’un tasarladığı bu yayın, Orhan Cem Çetin’in çektiği yerleştirme fotoğraflarıyla eseri detaylı şekilde betimliyor. |
Sayfa Sayısı | 80 |
Boyut | 16,5 x 22 cm |
Dil | Türkçe |
Fiyat | 400 TL |
Tasarım | Esen Karol |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/11/YOZCAN_FRT05818_edited.jpg)
Yasemin Özcan: Islak Zemin
Konu | Yasemin Özcan’ın *Islak Zemin* başlıklı kişisel sergisi, insanın toprakla, hatırlamanın dille ve otobiyografinin kurguyla ilişkisi üzerinden nesiller arası aktarım, göç ve kimlik inşası konularını ele alıyor. |
Hazırlayanlar | Eda Berkmen ve Süreyyya Evren |
Yıl | Eylül 2024 |
ISBN | 978-605-73355-6-2 |
Yayınevi | Arter |
Özet | Yasemin Özcan’ın Arter’de gerçekleşen kişisel sergisine eşlik eden bu yayında, serginin küratörü Eda Berkmen’in sanatçıyla gerçekleştirdiği kapsamlı bir söyleşi ile Kaya Genç, Evrim Kaya ve Işın Önol’un sergi için kaleme aldıkları metinler yer alıyor. Yayın, sanatçının sergideki eserleriyle birlikte geçmiş sergileri ve üretimlerini inceliyor. Özcan’ın üç farklı jenerasyondan kadın karakterlerin tanıklıkları üzerine kurguladığı *V Yaka* adlı metni ve *Islak Zemin* ile *Derz Heykelleri* serileri için yazdığı metinler de kitapta bulunuyor. Tasarımı Ayşe Bozkurt’a ait olan kitapta, Hadiye Cangökçe ve flufoto (Barış Aras ve Elif Çakırlar) tarafından çekilen sergi görünüm ve röprodüksiyon fotoğrafları da yer alıyor. |
Sayfa Sayısı | 144 |
Boyutlar | 18 x 24,5 cm |
Dil | Türkçe |
Fiyat | 700 TL |
Tasarım | Ayşe Bozkurt |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/12/baska-kayda-rastlanmadi-pdf-778x1024.jpg)
Başka Kayda Rastlanmadı
Konu | Salt’ın Reşad Ekrem Koçu ve İstanbul Ansiklopedisi Arşivi çalışmaları kapsamında hazırladığı bu yayın, İstanbul Ansiklopedisi’nin çok katmanlı yapısını ve Reşad Ekrem Koçu’nun tarih, edebiyat ve kültür alanındaki katkılarını ele alıyor. |
Yayıma Hazırlayanlar | Agah Enes Yasa, Ahmet Ersoy, Ayşe Erek, Bülent Tanju, Cansu Yapıcı, Çağlar Fidan, Çiğdem Kafescioğlu, Ece Eldek, Efe Murad, Emirhan Altuner, Ezgi Sarıtaş, Gülce Özkara, Gürbey Hiz, İrvin Cemil Schick, Lorans Tanatar Baruh, Masum Yıldız, Mehmet Kendirci, Merve Ünsal, Murat Tülek, Nazım Dikbaş, Nurşen Gürboğa, Özge Ertem, Shirine Hamadeh, Tan Morgül, Yağmur Yıldırım, Yonca Güneş Yücel, Zehra Betül Atasoy |
Yıl | 2023 |
ISBN | 978-605-69760-8-7 |
Yayınevi | Salt/Garanti Kültür A.Ş. |
Özet | Başka Kayda Rastlanmadı, Reşad Ekrem Koçu’nun rehberliğinde İstanbul Ansiklopedisi’ni merkeze alarak, tarihî ve kültürel anlamda derin bir analiz sunuyor. Farklı disiplinlerden yazarların katkılarıyla hazırlanan bu yayın, arşiv malzemelerinin detaylı bir değerlendirmesini yaparken, İstanbul’a dair anlatılara yeni bir perspektif kazandırıyor. Yayın, illüstrasyonlar ve grafik tasarımlarla desteklenmiş kapsamlı bir kaynak sunuyor. |
Sayfa Sayısı | 332 |
Boyut | Türkçe, 16,5 x 22 cm |
Dil | Türkçe |
Tasarım | Elif Tuna, Gamze Cebeci |
İllüstrasyonlar | Cem Dinlenmiş |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/12/ipek-deben-ten-beden-ben.jpg)
İpek Duben: Ten, Beden, Ben
Konu | İpek Duben’in sanat pratiğini ele alan bu yayın, erkek şiddetinden toplumsal cinsiyete, göçten tüketim alışkanlıklarına kadar uzanan konuları kapsamlı bir şekilde inceliyor. Türkçe ve İngilizce olarak ayrı hazırlanan kitap, sanatçının kariyerine ve eserlerine dair çok yönlü bir değerlendirme sunuyor. |
Yazar | Işın Önol, Kaelen Wilson-Goldie, Marianne Hirsch |
Yıl | 2024 |
ISBN | 978-605-69760-9-4 |
Yayınevi | Salt/Garanti Kültür A.Ş. |
Özet | İpek Duben: Ten, Beden, Ben, sanatçının 1980’lerden günümüze uzanan üretimini, yerel ve uluslararası bağlamlarda tartışıyor. Kitapta, Vasıf Kortun’un “Benim Hikâyem” başlıklı söyleşisi, Marianne Hirsch’in kadın bedenine dair analizi, Kaelen Wilson-Goldie’nin Duben’in pratiğine yönelik değerlendirmesi ve Işın Önol’un sanatçının Türkiye ve ABD arasında geçirdiği hayatı ele aldığı yazısı bulunuyor. Ayrıca 1980’lerde Türkiye’de sanat üzerine düzenlenen bir panelin dökümü de kitapta yer alıyor. |
Sayfa Sayısı | 272 |
Boyut | Türkçe, 16,5 x 22 cm |
Dil | Türkçe |
Editör | Vasıf Kortun |
Yayın Koordinatörü | Sezin Romi |
Metinler | Işın Önol, Kaelen Wilson-Goldie, Marianne Hirsch |
Söyleşi | İpek Duben, Vasıf Kortun |
İngilizce’den Türkçe’ye Çeviri | Çağla Özbek |
Düzelti | Özlem Altunok |
Tasarım | Esen Karol |
Baskı | Ofset Yapımevi |
![](https://bibliopera.org/wp-content/uploads/2024/12/venedik-bienalinde-turkiye-1895-2022-aynur-gurlemez-ari-pdf-778x1024.jpg)
Venedik Bienali’nde Türkiye: 1895-2022
Konu | Salt’ın araştırmaları kapsamında hazırlanan bu yayın, 1895’ten 2022’ye Türkiye’nin Venedik Bienali’ne katılımını tarihsel, kültürel ve sanatsal bir perspektiften ele alıyor. Türkiye’nin bienaldeki temsil süreci, arşiv belgeleri ve sanat tarihçisi Aynur Gürlemez Arı’nın doktora tezinden yola çıkılarak kapsamlı bir şekilde inceleniyor. |
Yazar | Aynur Gürlemez Arı |
Yıl | 2024 |
ISBN | 978-625-95407-0-2 |
Yayınevi | Salt/Garanti Kültür A.Ş. |
Özet | Venedik Bienali’nde Türkiye: 1895-2022, Türkiye’nin 1895’ten 2022’ye kadar Venedik Bienali’ndeki katılımlarını tarihsel bir bakış açısıyla ele alıyor. Türkiye’nin 1950’lere kadar bienalde yer almamasının nedenlerini kültür, sanat ve siyaset bağlamında incelerken, katılan sanatçıları, küratörleri ve sergilenen eserleri detaylandırıyor. Yayın, Türkiye’nin 1952’den itibaren başlayan katılım sürecini ve bu sürecin nasıl bir dönüşüm geçirdiğini analiz ediyor. |
Sayfa Sayısı | 325 |
Boyut | Türkçe, 16,5 x 22 cm |
Dil | Türkçe |
Yayıma Hazırlayanlar | Vasıf Kortun, Sezin Romi, Ezgi Yurteri |
Grafik Tasarım ve Uygulama | Elif Tuna, Gamze Cebeci |
İçerik | 1952’de Abidin Dino ile başlayan Türkiye’nin Venedik Bienali katılımları, 1956-1962 yılları arasında Güzel Sanatlar Akademisi’nin ulusal sergileri, 1990’dan itibaren Beral Madra küratörlüğündeki sergiler ve 2007’de İKSV’nin devraldığı süreç detaylandırılıyor. |